BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 14, 2010

kenapa??

hai kawan....sekadar bertanya...tidak mengutuk mane² pihak...ok? kenapa...mesti ada pergaduhan dalam dunia ini?? petang td...aku on the way balek dari cc....tetiba aku nmpk keta polis...kat tepi jalan....then org ramai cam kerumun tempat tu...aku pon stop ar situ..biase ar rakyat malaysia prihatin...
aku tgk ade dua org indonesia...dengan muka n tangan berdarah²...
sorang terbaring...x larat bangun...
sorang lagi tgh cakap dengan polis.....sambil muka darah
² lg...
dieorg bergadoh...aku x taw ar cite die camne actually...
tp yg aku dgr
² cite...
dieorg berdua...kene pukul pon dengan dua org....act penyerang 3 org...
tp sorang lg amek keputusan juz tgk je pergaduhan 2...
herm...aku tau...dieorg gadoh pakai batu...
tgk kat kawasan pembinaan 2 bersepah kot dengan batu...
cam kesian ar...x kesa ar warga asing ke n aku sememangnye benci PATI dari indon n afrika..
kalau dieorg x ok ngan aku..aku sama...
sory...
then yg penyerang sempat larikan diri...
tggl la dieorg terkapai
² dengan darah² tu...
hurrrr...
kesian....
then ambulance datang....
lagi aku kesian...bile sorang yg terbaring tu...
takut nak naek ambulance...
coz die takut igt polis nak tangkap die....
ntah ar...tp org ramai kire baek hati gak ar...
tenangkan die...cakap xde ape
²...juz nak rawat² je..pastu balek ar..
tp die berkeras gak xnak naek..takut...
then desak punye desak...die naek gak...
then ambulance pergi...
aku lak tertanye
²...
kenapa perlu bergaduh??
bkn ke ade cara nak selesaikan segala masalah...??
kenapa??
korang pike
²kan la k..bergadoh nie xde faedah...
erm...
hah bole gak aku promote...
hehe..law korang rase cam takut...
ngan kebarangkalian situasi
² sebegitu terjadi kat korang...
aku cadangkan belajar la martial arts...
x kesa la ape
²...
taekwando,kung fu,karate do, wushu,
kalau bangga dengan budaya...
ofcoz SILAT...
atleast...korang taw camne nak pertahankan diri..
n tawakal...sama ada korang selamat...
or...
tak..
papehal pon....cube elakkan pergaduhan...xde manfaat...
ok all?? =)
thnx for reading...
assalammualaikum
salam sejahtera.

2 orang yg kesah:

si impian said...

yeah rite
takde faedah pun gaduh ni
better tapayah gaduh la
kdg kdg prob kecik je
boleh jd isu besar
heh.
btw jibek, i ade mention nama u kt post i
pegy usha cepat
then comment la ok?
hahaha :p

epul jibek said...

hahaha thnx yaww! susa2 je mention nama i...haha jarang org letak nama i kat blog depa...haha thnx again...